dimarts, 2 de novembre del 2010

LA HISTÒRIA DE MINA-LI

O com els nens es poden divertir al teatre veient espectacles de qualitat.


Diumenge passat va ser un dia molt especial. Una d’aquelles rares oportunitats on la conciliació de la vida laboral i familiar no és una dificultat, sinó una oportunitat. Era la última ocasió per veure la companyia Gong al Teatre Tantarantana ... (sí, em passa sovint, vaig a veure els espectacles en l’últim moment ... quan no faig tard), el meu nen (David, 5 anys) està molt interessat per tot el que siguin dracs i a la meva dona, com a bona mestra, li encanten els espectacles infantils. Així que tots tres vam anar a veure la història de la dragona Mina-Li a l’entranyable Tantarantana.

La companyia Gong és (http://www.gongteatre.com) un projecte artístic sorgit del grup musical vocal Les Sixters (no us perdeu els seus concerts!) i format per Xènia Fuertes, Glòria Garcés i Esther Westermeyer..


L’espectacle combina teatre musical amb titelles. Els protagonistes són tres escombriaires que ens expliquen el conte de la Mina-li, una dragona que no sap tirar foc, tot creant un món imaginari a través dels elements que van trobant entre la brossa.
La història narra el viatge que fa la dragona per la Xina per solucionar el seu gran problema.


L’espectacle està farcit de números musicals d’una gran qualitat, on es nota la forta formació musical i pedagògica de les seves components. Són 50 minuts on el meu nen (i els seus pares) no vam perdre l’atenció ni un minut. Vam riure, vam disfrutar les cançons (totes originals i disponibles en CD), vam aplaudir ...



Des d’un punt de vista educatiu, m’ha agradat també com tracten amb el seu espectacle el difícil tema de la gestió de les emocions ... veritablement és un gran encert en aquestes edats on això és un cavall de batalla continu i permanent.

En definitiva, un espectacle molt rodó, molt recomanable per a nens (entre 4 i 7 anys diria jo) i pares amb sensibilitat musical i/o teatral. Una mostra més que els nens poden divertir-se amb històries sense cops de puny, que les cançons poden estar ben fetes i ser enganxadisses a la vegada i que n’hi ha companyies i teatres que ens ofereixen bones oportunitats per gaudir en família de la cultura.


Podeu veure un fragment de l’espectacle a:



Per finalitzar la jornada el meu nen es va entretenir en plegar totes (TOTES!!!) les butaques del teatre ...



Totes les fotos són de la pàgina web de la companyia (http://www.gongteatre.com).