dimarts, 14 de desembre del 2010

ENRIQUE MORENTE, MAESTRO

Morente, un dels grans del flamenc, ens ha deixat. Té el mèrit d'haver fet que un disc de flamenc (això sí, molt especial) hagi estat valorat vàries vegades com un dels millors discos publicats a l'estat.


Omega és un dels meus discos favorits des de fa anys. Tinc la sort d'haver-lo gaudit en directe un parell de vegades. Aquest disc té la osadia d'ajuntar flamenc, Leonard Cohen, García Lorca i el rock independent dels granadins Lagartija Nick. Això sembla impossible ... però el resultat és exquisit.
És molt recomanable sentir-lo una miqueta altet ... que la música t'arribi a l'estòmac.



2 comentaris:

Salva Redón ha dit...

Pedazo de disco. Pedazo de artistas...
Yo también puedo decirlo: doy gracias a la vida por haberlo escuchado en directo.
Descanse en paz, Maestro.

Landahlauts ha dit...

Esa es una de las grandezas de Morente: compaginó el flamenco más puro con la busqueda de nuevos sonidos, innovando pero con calidad. Esta colaboración con Lagartija Nick fue de las más conocidas, pero no fue la única. Morente colaboró con grupos de dentro de Andalucía (Lori Meyers, Los Planetas, Sr. Chinarro...) y de fuera (Amaral, por ejemplo).
Además, esta grandeza como artista, no eclipsaba a la grandeza como persona. Era un tipo sencillo, de sonrisa abierta al que te encontrabas por cualquier calle de esta ciudad y podías hablar con esa naturalidad que sólo tienen los que son verdaderos artistas.
Hoy regresa a Andalucía y le daremos el adiós en su Granada. Descanse en paz.

Una salutació des de Andalucía.